♥ Welcome ♥

♥ Pn Belog ♥

My photo
Salam Doploh Doploh TiGa. Owner Blog Kejap Ade. Kejap Takde.

26 May, 2013

~ MonoloG cMa ~

Semoga senantiasa berada didalam lindungan dan rahmat allah yg maha esa hendaknya...

ingin bermolog seketika...


Bagai Kehilangan Tongkat Untuk Berjalan.
Kalau Aku Tak Kuat..
Kekallah Aku Disitu..
Andai Ku Gagahkan Jua..Pasti Terasa Perit Dan Azabnya..
Tapi Sekurang-Kurangnya Aku Kian Bergenjak.

Ku Cuba Jua Hulurkan Tangan
Kalau-Kalau Ada Yang Menyambut..
Entah Mereka Yang Malu
Mungkin Mereka Memang Tak Sudi
Atau Tanganku Yang Tak Sampai

Terasa Sepi Bila Menyepi
Aku Ingin Berkata-Kata
Dan Biarlah Ada Yang Mendengar..
Namun Seandainya Kata-Kataku Lagha
Nasihatilah Aku,

Mungkin Ku Tak Sedar Ianya Sia-Sia
Aku Ingin Menulis
Dan Biarlah Ada Yang Membacanya..
Seandainya Tulisanku Dusta..
Jangan Kau Terus Membuangnya..
Tapi Perbetulkan Dimana Silapnya.

Aku Ingin Memberi
Dan Biarlah Ada Yang Sudi Menerima..
Tapi Seandainya Pemberianku Tidak Seberapa
Terimalah Seadanya, Hanya Itu Yang Aku Termampu..

Maaf Teman..
Mungkin Aku Tidak Seperti Yang Kau Harapkan...
Bila Kita Merasakan Diri Kita Lebih..
Maka Kita Akan Melihat Orang Lain Kurang..
Bila Kita Merasa Gah Berada Diatas
Maka Disaat Itu Riak Datang Bila Melihat Mereka Dibawah..

Bila Kita Bermegah Dengan Ilmu Yang Ada
Maka Kita Akan Rasakan Semua Perkara Kita Tahu
Bila Kita Merasa Hebat Dengan Kejayaan Kita
Maka Kita Merasakan Orang Lain Tidak Pandai Merancang..

Wahai Diri..
Benar Kita Lebih..
Tapi Kita Juga Ada Kekurangan Sendiri..
Sebagaimana Mereka Punya Kebebihan Dan Kekurangan Masang-Masing..

Benar Kita Diatas..
Tapi Harus Diingat Kita Juga Bermula Dari Bawah Seperti Mereka..
Dan Suatu Hari Nanti, Kita Akan Turun Juga..
Benar Kita Banyak Ilmu Dan Tahu Banyak Perkara..
Tapi Bukankah Kerana Kita Belajar Dari Orang Yang Lebih Tahu..

Apakah Kita Belajar Perkara Yang Sudah Kita Tahu..?
Memang Patut Kita Merasa Hebat Diatas Kejayaan Kita..
Dan Bersyukur Dengan Anugerah Allah..
Seandainya Semua Orang Berjaya..

Apakah Kita Merasa Diri Hebat Dan Dipandang Hebat..?

Sesungguhnya Sehebat Mana Pun Kita..
Kita Tetap Hamba Disisinya..
Apa Jua Yang Kita Miliki Adalah Pinjaman..
Kepadanya Jua Kita Dikembalikan..


Kadangkala,
Kita Menangisi Sebuah Kehilangan,
Seolah-Olah Kita Tidak Lagi Punyai Apa-Apa.
Tapi Benarkah Kita Telah Hilang Segalanya?

Seringkali,
Kita Meratapi Sebuah Kedukaan,
Seakan-Akan Kita Tidak Pernah Mengecap Bahagia.
Tapi Benarkah Hidup Kita Hanya Ada Derita?

Yang Pergi, Biarkan Pergi.
Yang Hilang, Pastikan Berganti.
Jangan Berlebihan Menangisi.
Usah Terlalu Meratapi.

Lihat Pada Dirimu,
Pandang Pada Sekelilingmu,
Masih Ada Banyak Sebab Untukmu Tersenyum,
Sedangkan Mungkin Hanya Ada Satu Alasan Untukmu Menangis.

Lalu Pilihlah Untuk Tersenyum Pada Hari Ini.
Kerana Semalam Tidak Dapat Kembali Lagi.
Namun Hari Ini Ada Harapan Masih Menyinari.


Notacomot~ Hanya Mampu Tersenyum :')