♥ Welcome ♥

♥ Pn Belog ♥

My photo
Salam Doploh Doploh TiGa. Owner Blog Kejap Ade. Kejap Takde.

31 July, 2011

.:esok pOse!:.

السلام عليكم ورحمة الله....

hye readers...semoga kalian semua sentiasa berada dlm rahmat dan dilindungi allah selalu...
google ads
 seperti yg sedia maklum..atok telah mengumumkan bahawa ank bulan ramadhan dah pun dilihat...itu menandakan kita akan meninggalkan bulan syaaban dan melangkah ke bulan ramadhan..
Bismillahirahmanirrahim.. Assalamualaikum W.B.T, Bagi menyempurnakan titah perintah Seri Paduka Baginda Yg Dipertuan Agung, setelah diperkenankan oleh Duli-Duli Yg Maha Mulia Raja-Raja maka adalah dgn ini saya mengisytiharkan bahawa tarikh permulaan puasa bagi negeri-negeri seluruh Malaysia telah ditetapkan pada Hari Isnin 1hb Ogos tahun 2011 Masihi, sekian Wassalamualaikum W.B.T..
makanya berdiri nya cma disini...ecececece...


dgn ini..cma ,ingin memohon ampun dan maaf dari semua sahabat blogger yg pernah singgah,setia menyinggah dan yg pernah cma singgah ke terataknye..cma mintak maaf ya..jikalau ada terkasar bahasa,ada komen2 yg cma tinggalkan dan buat uols terasa hati..cma mintak maaf...tuan punya bdn ini ...byk khilafnya..


cma dah sekeluarga jg mengucapkan selamat menymbut bulan ramadhan almubarak.semoga segala amalan kita diterima allah dan di berkati puasa kita..

Niat Puasa Ramadhan

Lafaz niat untuk sebulan puasa
niatsebulanpuasa
Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Lafaz niat puasa (harian)
niatharianpuasa
Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala

Doa Berbuka Puasa

doaberbuka
Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.

Doa Selepas Berbuka Puasa

doasesudahberbuka
Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.
 waktu solat & berbuka puasa blh rujuk cni
notacmot~jom terawih....=D cma esok baru bleh terawih...