♥ Welcome ♥

♥ Pn Belog ♥

My photo
Salam Doploh Doploh TiGa. Owner Blog Kejap Ade. Kejap Takde.

16 April, 2010

~ Tayar Pancit ~

Salam…..

Cit…semlm mase tgh drive nk balik umah.tetiba tayar kuar angin..mula2 dah sedar..tayar tu kurang angin..rase x sedap hati.tros drive menuju ke stesen minyak.. Dah nk sampai ke destinasi tayar kete betul2 kempis sampai nk terkeluar dr rim dia…adoyai… Lucky la..dah sampai..kalo x????pikirla kt tgh2 jalan dgn byk kete nye…org bru balik kje..semua nk rushing..


Sampai kt situ..haku dgn selambernyer la kuar…amek jack..ape yg patut nk buat.. Tiba2,ade mamat esso ni datang(ntah bangle ke Nepal) mengofferkan diri nk menolong aku tukar tayar tu..(stesen minyak esso mobil kt bandar Sunway)..


So..aku pun mcm org mngntuk disorongkan bantal la..ade 2 eko mamat ni tolong aku..satu keding..satu cam beruang ckit badan dia..kalo x salah,nama dia “Azlan” Cehh…cam nma hubby I pulak..pom prang2..dekat 20 mnt selesai la sudah aktiviti menukar tayar tersebut..(korang nk tau..sepjg tukar tayar tu..membbel je kje mamat ni..dok citer psl dia expert la konon bab kete ni..siap dok explain kat aku brek kt mna,itu ini..aku pun mngiyakan jer la..)


Dah siap semua..so aku pun ckp time kasih la coz dah tolong 2kar tyr..(dlm hati segan coz aku x hulur kat dia sen..belom g cucuk ma..aku xsuka bw duit bbyk dlm wallet..ade rm5 jer kt aku time tu..)..tiba2 dia ckp..”kasi belanja minum la kakak..makan ka.”.pastu aku ckp”xpe..lain kali sya dtg blanja u minum k...byk2 trimas a” Pastu die pon dok membebel lg sepatah haram aku x faham, (ngumpat la tu)..g kat kwn dia yg sorang lg..pot pet lg..adoyai….macam ni punya org pun ada ka…


so.ak.setat kete trus blah..kelakar pun ade mamat tu.. Hmm…terima kasih yallah kerana telah permudahkan urusan ku..hanya engkau yg layak memberinya rezeki..permudahkanlah pula urusan 2 org yg telah mhulurkan bantuan kpd ku td..amin…